پرایس اکشن چیست؟

پرایس اکشن چیست؟

پرایس اکشن چیست؟

سبک پرایس اکشن عبارت است از اینکه یک معامله گر تمام تصمیم های خود را فقط بر اساس نمودار قیمت ( بدون استفاده از اندیکاتور)  اخذ می نماید.این روش تنها بر روی خود نمودار قیمت تمرکز دارد و معامله گر با رصد حرکات قیمت در طول زمان بدنبال یافتن نقاط بازگشت بازار است.

در حقیقت معامله گر در این روش به دنبال تحلیل عرضه و تقاضا و تصمیمات سایر معامله گران می باشد ( آنچه که برروی حرکات قیمت تاثیر دارد را مورد برسی و ارزیابی قرار می دهد)، بدین معنی که چنانچه ما بررسی خود را تنها روی خود قیمت انجام دهیم قاعدتا یک گام عقب هستیم،

پس ما در پرایس اکشن تمرکز خود را برروی عرضه و تقاضا قرار می دهیم، و اگر در جایی تقاضا شکل گرفت وارد معامله می شویم اما چنانچه عرضه وجود داشت وارد نمی شویم و این عرضه و تقاضا نشات گرفته از هیجانات معامله گران ( ترس، طمع و …) می باشد.

پرایس اکشن با استفاده از تحلیل الگوهای قیمت تلاش می‌کند تا نظم حاکم بر بازار که گاهی اوقات تصادفی به نظر می‌رسد را به شیوه ای بهتر به معامله‌گر ارائه دهد. در واقع پرایس اکشن تریدرها چند گام فراتر می‌روند; سوال اصلی آن‌ها این نیست که چه اتفاقی در حال رخ دادن است; بلکه این است که چرا این اتفاق دارد می‌افتد! بنابراین می‌توانند تصمیمات بهتری بگیرند.

تعریف کندل استیک

نمودارهای شمعی ژاپنی و نمودارهای میله ای ابزارهای مهمی برای تحلیل با استفاده از روش پرایس اکشن می‌­باشند.

کندل استیک به معنای شمعدان است و اولین بار توسط ژاپنی‌ها برای نمایش قیمت در بازارهای مالی مختلف، ابداع شد.

در حال حاضر استفاده از کندل، متداول‌ترین روش نمایش تغییرات قیمت در یک بازه معاملاتی است که در بازارهای مالی مختلف در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. بازه معاملاتی همان زمانی است که فرایند خرید و فروش در آن انجام می‌گیرد.

اجزای تشکیل دهنده کندل :

عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا بسیار تعیین کننده قیمت است ، این امر در هر بازاری صدق میکند و معامله گرانی که پویایی عرضه وتقاضا را درک میکنند درتحلیل حرکات کنونی و اینده بازار موفق تر عمل میکنند.

هنگامی که یک جفت ارز به ناحیه ای از مقاومت به نام “منطقه فروش” صعود می کند ، جایی که فروشندگان تصور می کنند پتانسیل فروش بالایی در قیمتی نسبتاً گران خرید وجود دارد. عکس این امر همچنین برای جفت ارزهایی که به سطوح نسبتاً پایینی کاهش می یابند صادق است ، “منطقه تقاضا” که در آن خریداران تصور می کنند ارزش زیادی برای خرید وجود دارد.

درک مناطق عرضه و تقاضا

مناطق عرضه و تقاضا مناطق قابل مشاهده ای در نمودار فارکس هستند که قیمت آنها در گذشته بارها نزدیک شده است. برخلاف خطوط پشتیبانی و مقاومت ، این مناطق بیشتر از خطوط دقیق شبیه مناطق هستند

معامله گران می توانند  در نمودارها برای شناسایی مناطق تقاضا و عرضه از خطوط یا اشکالی استفاده کنند.

3 نکته برای استفاده از عرضه و تقاضا برای فارکس

(1از محدوده های زمانی طولانی تری برای شناسایی مناطق عرضه و تقاضا استفاده کنید

با کوچک نمایی ، معامله گران می توانند دید بهتری از مناطقی که قیمت آن قبلاً کاهش یافته بود ، بدست آورند. هنگام تغییر در بازهای زمانی چندگانه  حتماً از نمودارهای مناسب استفاده کنید . برای نشان دادن این منطقه یک شکل مستطیلی بکشیددقت کنید مناطق تقاضا و عرضه لزوماً نباید با هم ظاهر شوند.

(2 حرکتهای قوی در خارج از منطقه تقاضا/عرضه بالقوه را مشخص کنید

سطوح خاصی از قیمت به معامله گران صعودی یا نزولی ارزش می دهد . هنگامی که معامله گران نهاد و بانک های بزرگ این ارزش را می بینند ، به دنبال استفاده از آن هستند در نتیجه ،حرکت  قیمتی نسبتاً سریع شتاب می گیرد تا زمانی که ارزش کاهش یافته یا کاملاً محقق شده باشد. مشاهده موارد متعددی از این امر در یک سطح قیمت ، احتمال اینکه یک منطقه با ارزش و بنابراین ، منطقه عرضه یا تقاضا باشد را افزایش می دهد.

(3 از شاخص ها برای تأیید مناطق حمایتی و تقاضا استفاده کنید

معامله گران می توانند نقاط محوری روزانه یا هفتگی را برای شناسایی یا تأیید مناطق عرضه یا تقاضا در نظر بگیرند.  معامله گران باید به دنبال سطوح حمایت و مقاومت باشند تا با معاملات احتمالی بیشتر منطبق با مناطق عرضه و تقاضا باشند.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید